Beers & Books

Beers & Books

HOP HARVEST ALLIGATOR - MONYO SÖRÖK (2. RÉSZ)

2016. november 01. - Dr. Mabuse

dscn6316.JPG

BLACK ALLIGATOR – fekete, saison típusú felsőerjesztésű sör

Itt van ez a sötét ragadozó, 9% alkoholtartalommal. Erősnek és veszélyesnek mutatja magát, mégis szimpatikus. Egy fekete sörről van szó, ami a 3 fajta élesztő mellé kapott még egy kis borókát és Alligator peppert, ami egy nyugat-afrikai borsfajta. A habzása, a habtartása és a habtapadása is kiváló. Fekete, kissé konyakos szín, enyhe malátás illat. Sűrű, testes sör, nem okoz csalódást. Ízét tekintve nálam keveredik a porter és belga típusú íz világ. Fúziós időket élünk, ne csodálkozzunk (semmin). Még elviselhető, de számomra már kissé agresszíven édeskés íz. Ettől függetlenül egy harmonikus jó sörnek tartom, még ha nem is pont az én világom.

 

BLK IPA – Black IPA típusú felsőerjesztésű sör

Ez egy fekete IPA, amiről a címke azt mondja, ha becsukjuk a szemünk, akkor világosnak is gondolhatnánk. Legközelebb becsukom a szemem és megkérek valakit, hogy váratlanul lepjen meg egy ilyen sörrel, majd magamat is behintáztatva rávágom: de jó világos sör! A habzásról ugyanaz elmondható, mint a Black Alligatornál. Szép fekete színe van és intenzív citrusos, IPA-kra jellemző illata. Vizes keserű íz érzet és rákoncentrálva valóban jön a beígért fenyőgyanta is, de ha a címkén nem hívják fel rá a figyelmemet, én magamtól meg nem mondtam volna. Pedig erőteljesnek ígérik a jelenlétét. Fasz tudja, lehet, hogy én vagyok a béna. Nekem ez már túl komlós, annak ellenére, hogy imádom a keserűt, de valahogy ez itt most mindent visz. Egyébként, soha rosszabbat.

 

PUMPKIN ALE – sütőtökös, fűszeres felsőerjesztésű világos téli sör

Most múlt el Helloween, ez most pont időszerű. Mikor először kóstoltam ezt a sört (tombolt a nyár), dobtam tőle egy hátast, annyira ízlett. Másodjára már nem annyira, de azért még mindig nagyon jónak tartom. Az biztos, hogy hangulat és talán elhivatottság is kell hozzá. Nem volt biztos, hogy újra főzik ezt a szezonális sört, mert nem annyira jött be a népeknek. Úgy tudom, idén már jelentősen javultak az eladási mutatók. Így, mikor aztán mégis kijött, lecsaptam rá, mint temetői szatír az úritökön kéjelgő, romlottságra vágyó szűzre. Kitöltve a habzása kiváló, ami hamar összeesik, viszont tart egy szép habkoronát. Szűretlen sörökre emlékeztető, világos borostyán színe van. Illatában egyértelműen a szegfűszeg uralkodik, nem hiába erőteljes, kissé agresszív fűszer. Szubdominánsnak ott van még a sütőtök és a szerecsendió is. Összességében nekem egy fűszerezett méz illatot ad ki (talán a hozzáadott juhar szirup miatt is). Ezek után nyilván nem meglepő, hogy egy édeskés, sokak számára talán émelyítő sörrel van dolgunk. Pedig jön a végén a komló is, ha figyelmesek vagyunk. Amúgy nem egy gyenge darab, az alkohol tartalma 8%. Nyilván megosztó sör, én még mindig szeretem.

 

HOP HARVEST IPA – „wet-hopped” stílusú világos IPA sör

Nos, ez a MONYO nedves komlós szüreti IPA söre. Lényege, hogy frissen szüretelt, nedves (nem szárított komlóból készül), évente csak egyszer és akkor sem sok. Olvastam már róla egy-két véleményt, nem tartják rossz sörnek, de nincsenek tőle elájulva. Én igen. Jó, ez talán túlzás, de nekem állatira bejön. Harmonikus, kellemes sörnek érzem, intenzív, de nem eltúlzott komlózással és pont megfelelő (6.5%) alkoholtartalommal. Habzás tekintetében szorosan felzárkózik a fent említett első két sörhöz. Aranysárga színnel bír és intenzív IPA-kra jellemző friss komlós illattal. Ízleléskor ellentmondást nem tűrően támad a komló (én nem bánom), középen jön egy picike édes és egy leheletnyi savanykás, a lecsengése pedig intenzíven keserű. Kifejezetten üdítő, kerek íz világ. Nálam nagyon rendben van.

A bejegyzés trackback címe:

https://beersandbookskft.blog.hu/api/trackback/id/tr811921385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása