Beers & Books

Beers & Books

Házőrző Blues. Dimbo Lab - Riesling Saison

2018. augusztus 02. - Dr. Mabuse

20180729_210358.jpg

Ha létezik bátran kísérletező, az aktuális trendekre magasan tevő magyar gerilla cég, akkor az a Dimbo Lab. Nem érdekes manapság mi újság a faliújság, ők adják az ívet rendületlenül és ez mindenképpen becsülendő. Ahogy a punkosra vett, kissé kaotikus dizájnjuk is. Itt tennék egy zárójeles megjegyzést. Az 1980-as években, még aktív punkként nem gondoltam volna, hogy a magyar sörfőzés valaha is felhasználja a maga javára ezt a marginális zenei/művészeti stílust. A magam részéről örülök neki, hisz a gerillák egyben underground szinten is vannak valahol és a punkot sem egy az egyben veszik át, transzponálják a kornak megfelelően. A Dimbo Lab torz kutyája ma már védjegy, mindenki számára messziről felismerhető karakterről beszélhetünk. És ha már kutya, meg punk is, nekem erről óhatatlanul mindig a House-dog Blues jut eszembe a Gorillától. A Riesling Saison címkéje nálam mindent visz. Nemcsak magyar, de most hirtelen nemzetközi szinten sem tudnék olyat mondani, ami ráveri a tromfot. Engem a holografikus hatás fogott meg elsőre. Dobozos sörön nem nehéz ilyet alkotni, de üvegesen elérni a fémes-tükrös hatást, az már valami. Ehhez természetesen kell a precíz, gyűrődésmentes felragasztás, ami ez esetben hibátlan. A fekete háttér helyett el tudnék képzelni egy negro kéket, de nem akarok kukacoskodni, hisz az aszimmetrikus vágásokkal így is közel tökéletes lett a címke. Egy ilyen üveget még üresen is érdemes birtokolni, ha másért nem, hát a címkéről visszaverődő fényhatás miatt. A fénytörés mindig megfogja az embert és ezt a Dimbo Lab nagyon ügyesen fordította a maga hasznára.

A sörtől viszont (szerencsére) nem azt kaptam, amit vártam. Ismerve a sour ale-k iránti elkötelezettségüket, még akkor is, ha egy musttal erjesztett sörről van szó, azt gondoltam, mindenképp túltolták és bár a múltkor azt írtam, hogy a műfaj iránt minimális érdeklődést sem tanúsítok, úgy látszik, még én is fejlődőképes vagyok, hisz teljesen tudatosan próbálkoztam ezzel a sörrel. Meg kell mondjam, hogy nagyon elégedett vagyok és bármikor szívesen "kidobnám" rá azt a párszáz forintot. A habzása kiváló, belga száraz alekre jellemző fanyar, enyhén gyümölcsös illat, aranysárga szín. Szőlős, tökös, almás, kissé dinnyés íz, némi fűszerességgel. Leginkább koriander és szegfűbors érezhető. Kellemesen szárazra erjesztett sör.

20180729_202711.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://beersandbookskft.blog.hu/api/trackback/id/tr5814158509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása